12 Haziran 2008 Perşembe

Proje yerine otur!

Bir önceki yazımızda projeyi tahtaya kaldırmış ve sorgulamıştık. Şimdi ise projeye “yerine otur ve bizden talimat bekle“ diyoruz. Bana göre projeyi çok fazla rahatsız etmemek ve biraz akışına bırakmak gerekiyor. Bir anda en güzel tasarım olsun, bir anda tüm aplikasyonlar devreye girsin, bir anda bilmem ne kadar hit alsın ve üye kaydı v.s. olsun. Uzun soluklu olması gereken projelerde acelenin birfaydasını şimdiye kadar hiç görmedim. Fakat anlaşılır, kullanılabilir bir düzeyde pazarı takip ederek projeyi hızlıca ortaya koymayı her zaman kural edindim.

Genelde düşündüğüm projeler uç, dünyada direkt aynı örneği olamayan uzun vadeli fayda getirecek projeler oluyor. Bir de hedef kitle herkes olmuyor doğal olarak. Örneğin bu proje için düşünürsek, kişisel markalaşmanın,marka insan olmanın ne demek olduğunu hiç düşünmemiş, ya da gereksiz olduğunu düşünen kitle zaten sayfamıza bile uğramaz. Bir de hayatın, insanlarla birlikte yaşamanın ne denmek olduğunu anlayan kişilere proje daha cazip geliyor. Bir de belli yaşın üzerindekiler“aman ne gerek var“ modunda davranıyor. Adım gibi eminim ki bu projeye marka insan kaydı gienler % 80 oranında 25-40 yaş arası kişiler olacak.

Şu anda içerik olarak sadece bir e-kitap var. Bir de marka insan kayıtlarını alıyoruz. Yavaş yavaş içerik zenginleşecek. Kayıtlar da artacak. Daha önce ahsettim mi bilemiyorum fakat ileride ”second life” gibi bir açılımı dahi düşünüyoruz. İşte projeden bazı tüyolar;

- Aynı etikete, özelliğe sahip kişiler sorgulanabilecek. İsim soyaddan da arama yapılabilecek. Harf indexine göre de aram verilebilir.

- Fotoğraf ekleme bir sonraki versiyonlarda olacak.


- Görüntülü kayıtlar da alınacak.

- Bu marka kişiye ne sormak isterdiniz? Özelliği olacak.

- İşini çok iyi yapan ender insanlar da marka olarak buraya yazılarak bir referans arşivi oluşmuş olacak.

- Bu kişisel markayı tavsiye etmek ister misiniz? Özelliği de olacak.

- Hiç tanımadığımız ama bazı konularda değerli ödüller almış insanlar da eklenecek. En başarılı girişimci v.s. gibi. Belki buna ayrı bir kategori açılabilir.


v.s. Bu kadar ipucu yeter. Yoksa tüm proje planını anlatacağız.

Hiç yorum yok: