Marka sizsiniz, derken gerçekten bu ifadeyi herkes için kullanıyoruz. Sadece, Google’da en üst sıralarda çıkan, sürekli televizyonlarda boy gösteren, tatil için ada satın alan insanlara ait değil bu kavram. Bu sloganvari iki kelime kendi içinde hem saygıyı, hem motivasyonu, hem de bir uyarıyı barındırıyor. Hatta kişisel hedef dahi gösteriyor.
Altı yıl kadar önce bu bu iki kelimeyi bir yazıda kullandığımda aynı şeyleri hissediyordum hala da aynı. Marka Sizisiniz projesi de bu amaçla ortaya çıktı. Eğer belli kişiler için olsa idi bir kaç ünlünün hayatını anlatır, onlara özel bölümler açar “fun club“ kurardık olur biterdi.
Kişisel gelişim diye adlandırılan her ne varsa aslında bu iki kelimeyi destekler ve yol gösterir. Ülkemizde de ısrarla bu konuyu yıllardır eğitim konusu yapan, insanlara faydalı bir şekilde sunmaya çalışan değerli profesyoneller var.Yurt dışında kişisel marka için özel kurumsal kimlik gibi reklam çalışmaları yapılıyor. Basıl materyaller, promosyonlar, kişisel kullanılan eşyalara varana kadar.
http://www.markasizsiniz.com/ da ”marka insanlar” diye bir menümüz var. Henüz çok az kayıt olsa da mesajımız anlaşılıyor. Bazı kişiler, bazı marka insanlarını yazdılar bile. Abisini, babasını, yazanda var. İş arkadaşını, ilk okul öğretmenini de. Kendi markasını anlatan da. İsteyen beğendiği, saygı duyduğu, örnek kabul ettiği sanatçıyı da yazabilir futbolcuyu da. İleride hem tasarım olarak hem de kullanım olarak bu uygulamalar gelişitirilecek.
Amacım, önce kendimden başlayarak “kişisel markalaşma“ farkındalığını artırmak. Hem kişisel, hem toplumsal gelişim diyerek sadece elit dünyanın kavramı gibi davranmayalım lütfen. Zenginler zaten zengin, ünlüler zaten ünlü. Bu kişilerin yaşam kurgusu zaten markalaşma üzerine kurulu.
Önemli olan daha fazla kişinin kendini geliştirmesi, yaşamı, insanları anlaması, hayatını mutlu ve en verimli şekilde geçirmesidir.
Lütfen kendimizi kandırmayalım. Her birimiz belli bir statüde markayız, reklamımızı yapalım.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder