13 Ekim 2008 Pazartesi
Şaşırtıcı ve sevindirici !
Kişisel markalaşma, Tom Peters’in yıllar önce telaffuz ettiği “brand you” kavramı aslında eskidi bile. “Eskidi” derken yeni yorumlarla daha farklı açılımlara dönüştü. Özellikle web iletişim teknolojilerinin gelişmesi bunda etkili oldu. Fakat, bildiğiniz üzere biz bir çok konuda dünyadaki bazı gelişmeleri 10-20 yıl geriden takip ettiğimiz için bu konuda da farkındalığımızın henüz arttığını gözlemliyorum. Sakın yanlış anlaşılmasın, kişisel gelişim konularında yıllardır bu işi yapan eğitmen, koç, danışman, mentor üstadlarımız var. Hepsine saygım sonsuz ve hepsinden de çok şey öğrendiğimi söylemeliyim. Ama, artık konuyu ele alış şekli değişiyor ve hedef kitle bu pazarı yönlendiriyor. Nasıl mı, bakalım.
Marka Sizsiniz projesi aslında küçük bir deneme, hedef kitlemizi ölçme adına 4-5 ay kadar önce hayata geçti. Ve şimdilerde daha çok bu blog üzerinden devam eden içerik odaklı bir iletişimimiz var. Yeni tasarım çalışmalarımız da devam ediyor web sayfamız için. Web sayfamızı, blogumuzu ziyaret eden ya da birebir görüştümüz kişilerden aldığım geri bildirim sonuçları şu şekilde;
- İnsanlar bu konuda gerekli uygulamalar konusunda “aç”, “susuz” desem yeridir. Ataletimizi yenmek istiyoruz, kendimizi marka olarak daha sağlam konumlandırmak ve geliştirmek istiyoruz.
- Kişisel gelişim çok geniş bir alan. Daha somut ve pratik bilgiler, içerikler isteniyor. Özellikle yaşamı bir bütün olarak algılayarak, o şekilde hizmet almak istiyoruz. Dağınık web 2.0 sayfalarından, farklı network uygulamalarından şikayetçiler.
- Kariyer konusunda daha farklı, görsel cv gibi uygulamalar isteniyor. Ve bu cv nin sürekli güncellenen, takip edilen uygulama olması isteniyor.
- Kişisel marka olmuş ya da olmaya çalışan insanları takip etmek, örnek almak istiyoruz. Ama ünlüler ve medyatik dünyanın reyting oyunlarına kurban gitmeden.
- Hap istiyorlar, hap. İsterseniz buna “bilinçlenme hapı” deyin. Gereksiz içeriklerden, gereksiz trafiklerden, oyalanmaktan nefret ediyorlar.
- Arama motorlarlarında “iyi insan nasıl olnur”, “nasıl marka olabilirim”, “ataletimi yenmek için ne yapabilirim”, “farklı cv yöntemleri” gibi sevindirici anahtar kelimlerle bize ulaşıyorlar.
- Daha içsel, daha özel, daha samimi, sürekli hizmet verecek, kişisel markalaşmaya direkt katkıda bulunacak özellikler arıyorlar.
Kısaca bu projeden şu ana kadar anladığım bu. Yapılabilecekler analiz olarak hazır. Geliştirmelere devam ediyoruz. Umarım beklentileri karşılar.
Bu konuda önerilerinizi, isteklerinizi, düşncelerinizi muratesenli@gmail.com adresine iletebilirsiniz.
Saygılarımla.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder