23 Eylül 2008 Salı

Ah bu planı bir uygulayabilsem!



Kişisel markalaşma planları aslında aşağıdaki iki madde çerçevesinde yapılabilir;

- Şu andaki marka duruşunuz nasıl ve bu sürecin hangi aşamasında bulunmaktasınız?

- Markalaşma çalışmalarınızda sizin için çok önemli şeyler neler, elinizde bir taslak çalışmanız var mı?

Bu konuda yıllık değerlendirme ve yeni plan yapmak daha akıllıca. Bu değerlendirme ve planlama maddelerine basitçe göz atalım;

1- Çevremde şu şekilde tanınıyorum ( 2 ya da 4 madde)

2- Gelecek yıl ise şu şekilde tanınmayı, algılanmayı planlıyorum ( 1 ya da 2 madde)

3- Şu andaki işim bana şu yönlerden yenilik, tecrübe ve cesaret kazandırıyor ( 1 ya da 3 madde)

4- Gelecek yıl, iş yaşamıma farklılık katabilecek yeni şu gibi özellikler getirmeyi planlıyorum ( 1 ya da 2 madde)

5- Son 90 günde şu gibi farklı bilgiler öğrendim, tecrübe edindim ( 1 ya da 3 madde)

6- Gelecek yıl, şu gibi yeni bilgi ve tecrübeler edineceğim ( 1 ya da 2 madde)

7- Son 90 günde sosyal networküme şu gibi önemli bağlantılar ekledim ( 2 ya da 4 isim)

8- Çevremde, görünürlük oranımı artırmak için şunları yapacağım ( 1 ya da 2 madde)

9- Son 90 günde, özgeçmişime yazabileceğim şu özelliği edindim ( 1 madde)

10- Özgeçmişim bu tarih itibariye şu özellikler nedeniyle farklı, gelecek yıl da şu şekilde olacak ( 1 ya da 2 madde)

David Grusenmeyer bu şekilde maddelemiş. Bakmayın siz bir iki madde diye yazıldığına. Her biri çok kapsamlı maddeler. Örneğin bu yılbaşı, ya da yıl sonu bu planı yapabilirsiniz. Blogumuzda yazdığımı her hangi plandan birinde % 50 den fazla başarı sağlayabilsek zaten bizi kimse tutamaz. Ama bir çoğumuzun yaşam şartlarında çok zor görünüyor. Bu zoru başaranlar da "kişisel marka" oluyor zaten.

Saygılarımla.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

"bir çoğumuzun yaşam şartlarında çok zor görünüyor" demişsiniz ya aslında bu zorluk çeşitli sebeplere bağlı imkansızlıktan değil de, "denememe yada yeniliklere açık olmama" gibi anticesaret öğelerine yoğun bir şekilde sahip olmamızdan kaynaklanıyor.

elbette bu çok derin ve hassas bir konu,ben genelleme yaptım,
bireylere indiğimizde farklı sonuçlar çıkabilir ancak benim gözlemim ; biz geçmişi ile yaşayan, gelecek hakkında konuşmayı plan yapmayı seven ama uygulama adımını bir türlü atamayan bir toplumuz/topluluğuz...

oysa sizin paylaştığınız maddeler ufkunu genişletmek,hayallerine biran önce kavuşmak isteyenler için nekadar da yol gösterici öğeler...zaten herşeyin çözümü bizim içimizde,sadece istemekle olmuyor yeter ki adım atalım.

haberlerde izledim,gazetede okudum şu iphone kuyruklarını ...

iphone almak için geceden kuyruğa girip bekleyen o gençler,eğer gece uykularından feragat edip saatlerce kuyrukta beklemek gibi bir "özveride!" bulunabiliyorlarsa bunun altında gerçekten iphone-a sahip olma duygusu yatıyordur ve ne şekilde olursa olsun o telefonu almalıdırlar...

ürünün bayilere ne zaman geleceği araştırıldı,gündem takip edildi,satış yapacak bayiler bulundu,en uygun olanında sıraya girme planı yapıldı ve malum gün gelince geceden kuyruğa girildi ve sonuçta telefona sahip olunAbildi...

süper,demek ki bu gençler birşeyi isteyince yapabilecek güce sahiplerse bunu hayatlarının bir başka alanında da uygulayarak aslında başarıya,şana,şöhrete kavuşabilirler...

hayatın içinden bu sıradan örnekte de görüldüğü gibi yani istemek kadar plan program yapmak da çok önemli.

işte o zaman şuan iphone kullananların çoğalması gibi, sizin dediğiniz "kişisel marka" olanlar da bakın nasıl çoğalıyor...